Mala avantura po ljubljanski občini

Mala avantura po ljubljanski občini

Kljub trenutnim nenavadnim okoliščinam se Male avanture nadaljujejo. Marin Medak je tokrat raziskoval ljubljansko občino, ki sploh ni tako majhna in obsega tudi predele, ki jih v življenju sploh še ni obiskal. Zaradi obilice snega, ki je pobelil Ljubljano in posledično naredil ceste spolzke, je moral spremeniti prvotni načrt in izpustiti kolesarjenje. Najprej se je peš podal proti Debenjem vrhu, gradu Ostri vrh in obiskal sotočje Kamniške Bistrice, Ljubljanice ter Save. Namesto kolesarjenja se je odpravil na bolj urbano pustolovščino – peš po kanalu Gradaščice od izliva v Savo navzgor. Na koncu se je s kajakom podal po Ljubljanici in z druge perspektive odkrival Plečnikovo zapuščino našega glavnega mesta.

Vodič: Gradaščica – Glinščica

Obišči stran

Vodič: Veslanje po Ljubljanici

Obišči stran

Vodič: Ostrovrharjeva pohodna pot

Obišči stran

Mala avantura po Posavju

Mala avantura po Posavju

V tokratni Mali avanturi je Marin Medak raziskoval Posavje. V tem delu se reka Sava že umiri in lahkotno teče. Prvi dan se je odpravil na pohod od Brežic do gradu Rajhenburg, drugi dan se je po reki spustil s kajakom in pokrajino opazoval z vodne gladine, tretji dan pa je s kolesom raziskoval notranjost Posavja in obiskal šest gradov, ki ustvarjajo bogato kulturno dediščino te zgodovinske pokrajine – Brežice, Kostanjevica na Krki (galerija Božidarja Jakca), Sevnica, Podsreda, Mokrice, Rajhenburg.

Vodič: od Brežic do Grmade nad Krškim

Obišči stran

Vodič: od Sevnice do Brestanice

Obišči stran

Vodič: s kolesom po Posavju

Obišči stran

FOTOGALERIJA

Mala avantura ob Savi Dolinki

Mala avantura ob Savi Dolinki

Zgornji tok Save Dolinke zaznamujejo gore in smaragdna barva reke, ki na plano priteče v magičnih Zelencih. S prvo letošnjo Malo avanturo je Marin Medak raziskoval Savo Dolinko in njeno okolico. Prehodil je Naravni rezervat Male Pišnice, s kolesom šel od Zelencev dolvodno mimo Martuljških slapov in Mojstrane, za konec pa se je z mini raftom spustil še po sami Savi Dolinki. Ob začetku nove sezone smo z Marinom poklepetali še o načrtih za prihajajoče avanture in njegovih nasvetih za izlete po Sloveniji. 

Vodič: Mala Pišnica

Obišči stran

Vodič: slap Peričnik

Obišči stran

Vodič: veslanje po Savi Dolinki

Obišči stran

FOTOGALERIJA

KLEPET PRED MALO AVANTURO

Marin, pred nami je nova sezona Malih avantur. Se že veseliš?

Marin Medak: Novo sezono nestrpno pričakujem že od vsega začetka leta, ko nam je korona prekrižala načrte. Zato pa bo zdaj toliko slajše!

Kaj pripravljaš za letos?

Marin Medak: Zelena nit letošnjega leta bo reka Sava. Z Malimi avanturami bom raziskoval reko pa tudi njeno okolico. 

Katera od lanskih malih avantur je bila zate najlepša? Zakaj?

Marin Medak: Zelo težko bi izpostavil samo eno, a spomladanski morski kajak po južni strani Krka je bil prav nebeški. En od mojih na splošno najljubših dni na morju.

Prva v vrsti Malih avantur bo potekala ob Savi Dolinki. Kakšen je načrt? Kako bo potekala tokratna Mala avantura?

Marin Medak: Prvi dan se bom podal na pohod po dolini Pišnice, drugi dan bom s kolesom obiskal Zelence in slapove ter zanimive kraje dolvodno, tretji dan pa se bom spustil z mini raftom po reki. 

Živimo v negotovem obdobju, tako da nas pozitivne misli vedno razveselijo. K temu bržkone pripomore tudi skok oziroma stik z naravo. Glede na to, da imaš veliko izkušenj: kaj bi svetoval ljudem v tem smislu? Koliko naj se rekreirajo, kam naj se odpravijo na izlete? Kje v Sloveniji so lažje dostopni lepi skriti kotički, ki še niso toliko obljudeni?    

Marin Medak: Če ravno ne gremo na tiste najbolj obljudene znamenitosti, je v naši domovini ogromno kotičkov, kjer smo lahko popolnoma sami. To so lahko kočevski gozdovi, Kraški rob, Bela Krajina ali pa notranjost Pohorja. A ne pozabiti na zaščito pred klopi in po vsakem sprehodu v gozdu se je treba temeljito pregledat.

Marin, bi za konec še kaj dodal?

Marin Medak: V prejšnjih letih smo z Malimi avanturami odkrili že vrsto zanimivih destinacij v Sloveniji. Tisti, ki imamo željo stopit izven ustavljenih okvirjev izletov, nam ne bo dolgčas. Tudi če bomo morali letošnje poletje preživeti doma. 

Lepo se imej, želimo ti uspešno Malo avanturo, mi že komaj čakamo na pričetek.

Marin Medak: Hvala, tudi jaz!

🏃 Priprave na zimsko tekaško sezono ❄️

🏃 Priprave na zimsko tekaško sezono ❄️

OBVESTILO: dogodek zaradi prenizkega števila prijav žal odpade.

V četrtek, 21. novembra, ob 17. uri, bo v Mariboru potekal zadnji letošnji skupinski tekaški trening.

 

Tudi tokrat bomo trenirali pod vodstvom tekaškega trenerja Blaža Strožerja in se z njegovo pomočjo lotili priprav na zimsko tekaško sezono, ki tudi za rekreativne tekače ni nič manj pomembna od letnih priprav. Več informacij o dogodku sledi v naslednjih dneh, mi pa že komaj čakamo, da se ponovno srečamo na treningu. 

Se nam pridružiš v četrtek, 21. novembra, ob 17. uri v Mariboru? Izpolni spodnjo prijavnico in rezerviraj svoje mesto na treningu! 

🏃 Tekaški trening z Blažem Strožerjem

🏃 Tekaški trening z Blažem Strožerjem

V sredo, 16. oktobra, smo se družili na tekaškem treningu pod vodstvom tekaškega trenerja Blaža Strožerja. Govorili smo predvsem o smernicah za treninge v zadnjih tednih pred maratonom in kako se prehranjevati, naučili pa smo se tudi, kako postopati tik pred velikim nastopom.

Utrinki s treninga

Kako trenirati v zadnjih tednih pred Ljubljanskim maratonom

Namen srečanja je bil podeliti končne napotke pri pripravi na Ljubljanski maraton. Večini rekreativnim tekačem se v zadnjem mesecu zelo pogosto porajajo najrazličnejša vprašanja o treningu, prehrani, opremi… najverjetneje je to rezultat poplave člankov ter informacij, ki jih povprečen rekreativec težko kritično ovrednoti in prav zaradi tega lahko postane zmeden in nesiguren v svojo pripravljenost, kar pogosto pelje v nadaljevanje z večjo količino treninga ter iskanje bljižnic do boljšega rezultata z dietami, prehranski dopolnili, opremo itd. zelo pogosto pa tovrstni poskusi in obnašanje pripeljejo do nasprotnega učinka od želenega. Prav zaradi tega smo se  osredotočili na najpogostejše napake in vprašanja, ki se pojavljajo v predtekmovalnem obdobju.

Večina rekreativnih tekačev je prepričanih da je potrebno še zadnje tedne oziroma dni pred maratonom stisniti še zadnje moči iz sebe na svojih treningih, kajti le tako bodo lahko na maratonu dosegli najboljši rezultat. Takšno razmišljanje je popolnoma zgrešeno, kajti na štart bi morali priti spočiti in na vrhuncu svoje pripravljenosti, kar pa z enako ali celo večjo količino treninga nikakor ni mogoče.

V izogib slabemu počutju, napihnjenosti in na splošno težav s prebavo, s hrano ne eksperimentiramo, ampak se držimo ustaljenih navad, prav tako ne s prehranskimi dopolnili, ki jih nismo vajeni oz jih nismo preizkusili že prej. Poskrbimo za izdatno hidracijo telesa, izogibamo se alkoholu ter pretiranem uživanju kave.

V praktičnem delu smo se odpravili na tek po delu trase Ljubljanskega maratona, pred tem pa smo izvedli ogrevanje z atletsko abecedo in aktivacijski del treninga, ki omogoča boljšo aktivacijo mišičnih vlaken in popestri trening.

Igre hitrih reakcij, omogočajo razvijanje hkratne odzivnosti velikega števila motoričnih enot kar pomeni aktivacijo hitrih mišičnih vlaken, ki igrajo v predtekmovalnem obdobju pomembno vlogo.

Blaž Strožer, tekaški trener

Male avanture (Kočevsko)

Male avanture (Kočevsko)

🗓️ 27. – 29. september 2019 | 📍 Kočevsko

Za zadnjo letošnjo Malo avanturo se je Marin Medak podal na Kočevsko. Področje je raziskal predvsem peš, poleg hoje pa je tudi kolesaril in se s kanujem spustil po Kolpi. Upal je, da bo morda videl tudi kakšnega medveda, vendar je srečal le lesenega. 😀🐻

Ta del Slovenije je Marinu zelo pri srcu, saj v sebi skriva veliko zanimivosti, ki še niso bile odkrite od prevelikega števila popotnikov. Najbolj znana in najtežja pohodna pot na Kočevskem je zagotovo Roška pešpot. Teh 63 kilometrov po Kočevskem Rogu je prehodil pred tremi leti, tokrat pa je stopil po nekoliko manj zahtevnih, a zato nič manj lepih poteh. Poleg hoje je tudi kolesaril in se s kanujem spustil po Kolpi.

Fotozgodba

Obišči stran

Vodič - Iskanje izgubljene Kočevske

Obišči stran

Vodič - Borovška naravoslovna pešpot

Obišči stran

Vodič - Kolpa

Obišči stran

📸 Fotogalerija

🎬 Video 📹

🏃 Tekaški trening za Novomeški polmaraton

🏃 Tekaški trening za Novomeški polmaraton

🗓️ 17. 9. 2019 | 📍 Novo mesto 

Zaradi premajhnega števila prijav je dogodek odpovedan. Hvala za razumevanje.

– ekipa Predani korakom


 
V torek, 17. septembra 2019, bomo na tekaškem treningu v Novem mestu pod vodstvom Primoža Kobeta, našega najuspešnejšega maratonca zadnjega desetletja, spoznali metodo pospeševanj, ki je sestavni del enote lahkotnega teka. Na dogodek se lahko prijavite spodaj.

»Videti tekača ali tekačico nad 60 let, kako ‘šprinta’ po atletskem stadionu, je navdihujoče. In mnogi, ki so v cilju Ljubljanskega maratona videli starejšega tekača, ki šprinta v cilj, so si želeli, da bi lahko tudi oni tako hitro tekli. Menim, da ima hitrost pomlajevalni učinek in zavira staranje,« pravi Primož Kobe, naš najuspešnejši maratonec zadnjega desetletja ter organizator Novomeškega polmaratona.

V svoji tekaški skupini ima nekaj starejših tekačev in tekačic, ki v skupini kot rosno mladi mladeniči tečejo po stadionu. Njihova motorika in sposobnost razvijanja sile in hitrosti jih dela mlade. Najbrž so tudi efekti po vadbi na njihovo telo blagodejni in pomlajevalni – telo je prekrvavljeno, gradi močnejša tkiva in možgani so prevetreni.

Na tekaškem treningu v Novem mestu nam bo Primož predstavil metodo pospeševanj, ki je sestavni del enote lahkotnega teka. Ne skrbite trening ne bo zahteven in bo primeren za vse tekaške navdušence.

Kot pravi, se osnovni recept za hitrejši tek glasi: če želite teči hitreje, potem morate od časa od časa tudi teči hitreje! Sliši se enostavno, a je daleč od tega.

O Primožu

Primož Kobe je naš najuspešnejši maratonec zadnjega desetletja. Je udeleženec olimpijskih iger v Londonu, evropskih in svetovnih prvenstev, rekorder Ljubljanskega polmaratona, njegov najhitrejši čas v maratonu pa je zavidljivih 2:14:50. Po izobrazbi je profesor športne vzgoje, v Novem mestu vodi Športno rekreativno društvo Fit klub, je organizator Novomeškega 1/2 maratona, avtor člankov v reviji Polet 02 in še kaj.

24. Ljubljanski maraton in tek oseb s posebnimi potrebami 🏃

24. Ljubljanski maraton in tek oseb s posebnimi potrebami 🏃

Člani ekipe Predani korakom smo končno dočakali enega od vrhuncev leta – 24. Ljubljanski maraton, na katerega smo se s trenerjem Blažem Strožerjem zavzeto pripravljali že več mesecev. V sklopu maratona smo v našem kotičku na Trgu republike za vas pripravili tudi številna presenečenja.

Predani korakom smo bili tudi letos zelo aktivni na 24. Ljubljanskem maratonu, saj smo bili na dogodku z različnimi aktivnostmi prisotni tako v soboto, kot tudi v nedeljo. 

Sobota, 26. oktober

Predani korakom smo prvi dan Ljubljanskega maratona preživeli v družbi Roka, Bora, Krisa in Mihe iz URI Soča, ki so se udeležili teka oseb s posebnimi potrebami. 

Fantje so se v družbi ambasadorja Marina Medaka pogumno podali na del proge Ljubljanskega maratona, ob koncu našega druženja pa so se razveselili še priznanj, ki jim jih je podelil Marin. 

V ponos nam je, da smo bili ponovno del tega navdihujočega dogodka in mladim fantom omogočili posebno izkušnjo na 24. Ljubljanskem maratonu. 

Nedelja, 27. oktober

V nedeljo ste nas lahko obiskali v našem kotičku na Trgu republike, kjer smo poskrbeli za masaže tekačev, za vas pa smo pripravili tudi zabavne nagradne igre.

Seveda se je tudi letošnjega maratona udeležila tekaška ekipa Predani korakom, za katero smo še posebej močno stiskali pesti. Zbrali smo se pri našem kotičku na Trgu republike, kjer je tekaški trener Blaž Strožer poskrbel za ogrevanje in motivacijo pred velikim dogodkom. 

JAMirko_DJ Drummer_foto Filip Djuric

Tekače, ki so tekli proti cilju maratonske razdalje sta na Mestnem trgu motivirala in z glasbo pospremila čez zadnji kilometer DJ JAMirko, eno najbolj uveljavljenih imen na slovenski klubski glasbeni sceni ter nadarjena avtorica, raperka in večkrat nagrajena freestylerka Fattima Mahdi. 

Oglejte si še video utrinke z letošnjega dogajanja. 

Plesna predstava Predani korakom | Življenje je cirkus

Plesna predstava Predani korakom | Življenje je cirkus

📅 27. avgust 2019 | 📍 SNG Opera in balet Ljubljana | Festival Ljubljana

V torek, 27. avgusta 2019, bo ob 18. uri v ljubljanski Operi potekala posebna plesna predstava Življenje je cirkus, v izvedbi otrok URI Soča in otrok, ki so se prijavili na delavnico preko razpisa Festivala Ljubljana. Predstava je plod otroških poletnih delavnic v sodelovanju s Festivalom LjubljanaURI Sočo in Zavarovalnico Sava. Za režijo in koreografijo je poskrbel Miha Podrepšek, za druženje in podporo pa Lado Bizovičar.

Letošnja izvedba predstave nosi ime Življenje je cirkus in nas opominja, da življenje ni samo rutina, pomembni sta predvsem pot in vsebina. In če znamo na to pot vnesti tudi veselje in skozi leta ohraniti otroško igrivost, je naše življenje včasih pravi cirkus. V glasbeno-plesni predstavi z naslovom Življenje je cirkus bodo otroci združili petje in plesno tehniko ter svoj pogled na življenje predstavili skozi lastno improvizacijo. Je doživljajska predstava, začinjena s cirkuškimi elementi.

Vstopnice so brezplačne in so na voljo do zapolnitve mest. Rezervirate oziroma prevzamete jih na blagajni Križank od ponedeljka do petka med 10. in 20. uro in v soboto med 10. in 14. uro, na dan dogodka pa bodo na voljo v Operi pred predstavo. 

🎥 Video

🎬 Podoživite predstavo Predani korakom – Življenje je cirkus. 👇

Oglejte si, kako so potekale zabavne delavnice, na katerih so se otroci učili novih plesnih gibov in sestavljali koreografijo za predstavo.

💬 Klepet

Klepet z nastopajočimi otroki

Obišči stran

Preberite klepet z otroki, ki že komaj čakajo, da nastopijo na velikem odru in pokažejo, kaj so s koreografom Miho Podrepškom pripravljali na plesnih delavnicah. 

Klepet s koreografom Miho Podrepškom

Obišči stran

S koreografom Miho Podrepškom smo poklepetali o njegovih vtisih o projektu, delu z otroki in zabavnih prigodah med pripravami.

📸 Fotogalerija

V spodnji fotogaleriji si oglejte, kako smo v ljubljanski Operi doživeli svet, kjer so sanje resnične in je vse mogoče!

🏃 Sava trail tek Golovec

Predani korakom nadaljujemo s tekaškimi treningi pod okriljem tekaškega trenerja Blaža Strožerja. V četrtek, 5. septembra, ob 18. uri v ljubljanskem parku Kodeljevo, smo spoznali pomembno in uporabno metodo za razvoj vzdržljivosti Fartlek. Se nam naslednjič pridružiš tudi ti?

Namen srečanja je bil seznaniti udeležence z osnovami „trail teka“ in fartlek metodo treninga teka.

Ker se oboje najpogosteje izvaja v naravi, smo v praktičnem delu združili oboje.

V teoriji smo FARTLEK metodo treninga predstavili kot  pomembno in uporabno metoda za razvoj vzdržljivosti, ki izhaja iz Švedske. Fartlek je nadgradnja intervalne metode vzdržljivostne vadbe. Bistvo metode je izvajanje vzdržljivostne vadbe v naravi (če je le mogoče po mehkih poteh), ki omogoča tekaču, da vsebino vadbe prilagaja naravnim okoliščinam. Vsebina fartleka je pogosto posledica tekačevega navdiha in ni vnaprej določena kot pri intervalni metodi. Lahko je sestavljena iz različnih elementov, kot so hoja, lahkoten tek, gimnastične vaje, težak teren (tek po klancu navzdol, tek navkreber, druge naravne ovire), šprint, poskoki, zahtevna podlaga (sneg, blato, trava, itd.). Vse tisto, kar na prvi pogled deluje kot manj primeren tekaški trening, je v fartleku spodbuda za razvoj močnega duha in telesa. Intenzivnost in obseg fartleka določajo dolžina in hitrost posameznih tekov, raznolikost terena, vmesni odmori itd. Ta metoda ima izrazit učinek na psihično sprostitev športnikov.

Golovec nam ponuja idealne pogoje za tovrsten trening, ki smo jih izkoristili za tovrstno metodo treninga.

Ker se nam je vse skupaj odvijalo na zelo razgibanih stezicah različnih podlag smo se dotaknili osnov trail running-a. Predvsem je bilo govora o razlikah med klasičnim tekom in tekom po enoslednicah. Torej govorili smo o osnovni drži pri teku navkreber in navzdol ter delu rok in nog. Pri teku navzgor je pomembno, da vzdržujemo čim bolj pokončno držo in tako omogočamo prsnemu košu maksimalen volumen hkrati pa imamo tudi boljši oprijem na podlago. Korak pri teku v klanec mora biti krajši, pomembno pa je tudi aktivno delo rok. Pri teku navzdol prav tako poskušamo ostati nad svojim težiščem, težišče tudi znižamo –  predvsem v kolenih, kar omogoča boljšo amortizacijo vsakega koraka, na tak način tudi obvarujemo sklepe, kolka ter ledveni del hrbtenice. Omenili smo seveda tudi dihanje, ki naj bo večino časa sproščeno s polnimi vdihi in izdihi, kar preprečuje prezgodnjo zakisanost sistema. Pri trailrunningu  predvsem  na daljših razdaljah je pomembna ekonomičnost gibanja oz varčevanje z energijo, kar pomeni tudi, da moramo biti na tovrsten tek taktično bolje pripravljeni kot pri klasičnem teku.

Udeleženci so vso teorijo tudi preizkusili na terenu in v praksi.

Blaž Strožer, tekaški trener