­čĆâ Sava trail tek Golovec

­čôů 5. september 2019 | ­čôŹ Ljubljana | Bla┼ż Stro┼żer
Predani korakom nadaljujemo s teka┼íkimi treningi pod okriljem teka┼íkega trenerja Bla┼ża Stro┼żerja. V ─Źetrtek, 5. septembra, ob 18. uri v ljubljanskem parku Kodeljevo, smo spoznali pomembno in uporabno metodo za razvoj vzdr┼żljivosti Fartlek. Se nam naslednji─Ź pridru┼żi┼í tudi ti?

Namen sre─Źanja je bil seznaniti udele┼żence z osnovami ÔÇ×trail tekaÔÇť in fartlek metodo treninga teka.

Ker se oboje najpogosteje izvaja v naravi, smo v prakti─Źnem delu zdru┼żili oboje.

V teoriji smo FARTLEK metodo treninga predstavili kot┬á pomembno in uporabno metoda za razvoj vzdr┼żljivosti, ki izhaja iz ┼ávedske. Fartlek je nadgradnja intervalne metode vzdr┼żljivostne vadbe. Bistvo metode je izvajanje vzdr┼żljivostne vadbe v naravi (─Źe je le mogo─Źe po mehkih poteh), ki omogo─Źa teka─Źu, da vsebino vadbe prilagaja naravnim okoli┼í─Źinam. Vsebina fartleka je pogosto posledica teka─Źevega navdiha in ni vnaprej dolo─Źena kot pri intervalni metodi. Lahko je sestavljena iz razli─Źnih elementov, kot so hoja, lahkoten tek, gimnasti─Źne vaje, te┼żak teren (tek po klancu navzdol, tek navkreber, druge naravne ovire), ┼íprint, poskoki, zahtevna podlaga (sneg, blato, trava, itd.). Vse tisto, kar na prvi pogled deluje kot manj primeren teka┼íki trening, je v fartleku spodbuda za razvoj mo─Źnega duha in telesa. Intenzivnost in obseg fartleka dolo─Źajo dol┼żina in hitrost posameznih tekov, raznolikost terena, vmesni odmori itd. Ta metoda ima izrazit u─Źinek na psihi─Źno sprostitev ┼íportnikov.

Golovec nam ponuja idealne pogoje za tovrsten trening, ki smo jih izkoristili za tovrstno metodo treninga.

Ker se nam je vse skupaj odvijalo na zelo razgibanih stezicah razli─Źnih podlag smo se dotaknili osnov trail running-a. Predvsem je bilo govora o razlikah med klasi─Źnim tekom in tekom po enoslednicah. Torej govorili smo o osnovni dr┼żi pri teku navkreber in navzdol ter delu rok in nog. Pri teku navzgor je pomembno, da vzdr┼żujemo ─Źim bolj pokon─Źno dr┼żo in tako omogo─Źamo prsnemu ko┼íu maksimalen volumen hkrati pa imamo tudi bolj┼íi oprijem na podlago. Korak pri teku v klanec mora biti kraj┼íi, pomembno pa je tudi aktivno delo rok. Pri teku navzdol prav tako posku┼íamo ostati nad svojim te┼żi┼í─Źem, te┼żi┼í─Źe tudi zni┼żamo –┬á predvsem v kolenih, kar omogo─Źa bolj┼ío amortizacijo vsakega koraka, na tak na─Źin tudi obvarujemo sklepe, kolka ter ledveni del hrbtenice. Omenili smo seveda tudi dihanje, ki naj bo ve─Źino ─Źasa spro┼í─Źeno s polnimi vdihi in izdihi, kar prepre─Źuje prezgodnjo zakisanost sistema. Pri trailrunningu┬á predvsem┬á na dalj┼íih razdaljah je pomembna ekonomi─Źnost gibanja oz var─Źevanje z energijo, kar pomeni tudi, da moramo biti na tovrsten tek takti─Źno bolje pripravljeni kot pri klasi─Źnem teku.

Udele┼żenci so vso teorijo tudi preizkusili na terenu in v praksi.

Bla┼ż Stro┼żer, teka┼íki trener