­čĆâ Teka┼íki trening z Bla┼żem Stro┼żerjem

V sredo, 16. oktobra,┬ásmo se dru┼żili na teka┼íkem treningu pod vodstvom teka┼íkega trenerja Bla┼ża Stro┼żerja.┬áGovorili smo predvsem o smernicah za treninge v zadnjih tednih pred maratonom in kako se prehranjevati, nau─Źili pa smo se tudi, kako postopati tik pred velikim nastopom.

Utrinki s treninga

Kako trenirati v zadnjih tednih pred Ljubljanskim maratonom

Namen sre─Źanja je bil podeliti kon─Źne napotke pri pripravi na Ljubljanski maraton. Ve─Źini rekreativnim teka─Źem se v zadnjem mesecu zelo pogosto porajajo najrazli─Źnej┼ía vpra┼íanja o treningu, prehrani, opremi… najverjetneje je to rezultat poplave ─Źlankov ter informacij, ki jih povpre─Źen rekreativec te┼żko kriti─Źno ovrednoti in prav zaradi tega lahko postane zmeden in nesiguren v svojo pripravljenost, kar pogosto pelje v nadaljevanje z ve─Źjo koli─Źino treninga ter iskanje blji┼żnic do bolj┼íega rezultata z dietami, prehranski dopolnili, opremo itd. zelo pogosto pa tovrstni poskusi in obna┼íanje pripeljejo do nasprotnega u─Źinka od ┼żelenega. Prav zaradi tega smo se┬á osredoto─Źili na najpogostej┼íe napake in vpra┼íanja, ki se pojavljajo v predtekmovalnem obdobju.

Ve─Źina rekreativnih teka─Źev je prepri─Źanih da je potrebno ┼íe zadnje tedne oziroma dni pred maratonom stisniti ┼íe zadnje mo─Źi iz sebe na svojih treningih, kajti le tako bodo lahko na maratonu dosegli najbolj┼íi rezultat. Tak┼íno razmi┼íljanje je popolnoma zgre┼íeno, kajti na ┼ítart bi morali priti spo─Źiti in na vrhuncu svoje pripravljenosti, kar pa z enako ali celo ve─Źjo koli─Źino treninga nikakor ni mogo─Źe.

V izogib slabemu po─Źutju, napihnjenosti in na splo┼íno te┼żav s prebavo, s hrano ne eksperimentiramo, ampak se dr┼żimo ustaljenih navad, prav tako ne s prehranskimi dopolnili, ki jih nismo vajeni oz jih nismo preizkusili ┼że prej. Poskrbimo za izdatno hidracijo telesa, izogibamo se alkoholu ter pretiranem u┼żivanju kave.

V prakti─Źnem delu smo se odpravili na tek po delu trase Ljubljanskega maratona, pred tem pa smo izvedli ogrevanje z atletsko abecedo in aktivacijski del treninga, ki omogo─Źa bolj┼ío aktivacijo mi┼íi─Źnih vlaken in popestri trening.

Igre hitrih reakcij, omogo─Źajo razvijanje hkratne odzivnosti velikega ┼ítevila motori─Źnih enot kar pomeni aktivacijo hitrih mi┼íi─Źnih vlaken, ki igrajo v predtekmovalnem obdobju pomembno vlogo.

Bla┼ż Stro┼żer, teka┼íki trener